_BIEŻĄCE WYDANIE

Czy zauważyliście, że sporo się dzieje na polskim rynku funeralnym, że nastąpił przyspieszony zwrot w kierunku implementacji technologii informatycznych oraz produktów i usług koncentrujących się na emocjach związanych z żałobą? Szukaj inspiracji w najnowszym wydaniu magazynu OMEGA!

W dziale TREND BOOK pokazujemy nie tylko ciekawe produkty i usługi znalezione podczas targów MEMENTO w Poznaniu, prezentujemy również projekty czwórki studentów Akademii Sztuki w Szczecinie. Prototypy tych projektów już dziś śmiało można wdrożyć do produkcji. Jesteśmy przekonani, że znalazłyby one nabywców na europejskich rynkach. Na rodzimym zresztą też, gdyby prawo pozwalało w pełni korzystać z ich funkcjonalności.

W czasach kiedy tak wiele mówi się o ekologii, zalewającym świat plastiku, który brutalnie ingeruje w środowisko naturalne, warto zaproponować klientom rozwiązania proekologiczne. W dziale FLORYSTYKA FUNERALNA poruszamy temat sztucznych kwiatów, które do niedawna były symbolem kiczu, dziś zaś do złudzenia przypominają żywe rośliny, a przy tym nie więdną, nie wymagają pielęgnacji, mogą „zdobić” nagrobek miesiącami. Niestety, oznacza to również, że nie zutylizowane, będą się rozkładać na wysypiskach śmieci kilkaset lat. Co więc zaproponować klientowi, który nalega na trwałość kompozycji?

W dziale MARKETING FUNERALNY pochylamy się nad zagadnieniem działań wizerunkowych, a więc takich, które są nastawione na budowanie pozycji na rynku, nie zaś natychmiastowy efekt w postaci sprzedaży. Zwrot z tej – jakby nie było – inwestycji może być długofalowy. W puli działań wizerunkowych znajduje się między innymi udział w targach branżowych, a w tym roku będzie ich całkiem sporo.

Katarzyna Supa
Redaktor naczelna Magazynu "OMEGA"